Stageweek 6

Halloootjes iedereen!

Bij deze weer een verslag uit Suriname. Het was een vrij standaard stageweek dus ik heb niet zo heel erg veel te vertellen. Daarom is mijn verhaal ook niet zo heel erg lang, ook wel eens lekker om te lezen lijkt me : )!
Maandag en dinsdag heb ik gewoon stage gehad en heb ik een paar lesjes gegeven. Ook had ik dinsdag de eindevaluatie van coöperatief leren voor mijn onderzoek. Alle leerkrachten hadden geoefend met samenwerken en samenwerkend leren en ze konden ermee verder oefenen, dus dat was goed om te horen.
Maandagmiddag had ik zwemmen en huiswerkbegeleiding bij de gehandicapten, dat zwemmen was heerlijk verkoelend! Dinsdagmiddag had ik huiswerkbegeleiding in het buurthuis, dat was erg rustig dus we konden alle kinderen veel individuele aandacht geven.
Woensdag had ik weer stage, ik heb mijn vragenlijst opnieuw afgenomen om te kijken of de antwoorden op de vragen veranderd zijn nu de leerkrachten zelf met samenwerken en samenwerkend leren bezig zijn geweest en de leerlingen ook meer hebben samengewerkt in de klas.
Omdat het mijn laatste stageweek was, mocht ik gym geven (dit mag hier zomaar zonder gymdocentdiploma). Dat was erg leuk om te doen, ik deed trefbal en ze deden allemaal fanatiek mee. Het was grappig om te zien wat de kinderen allemaal doen om de bal te ontwijken.
's Middags gingen Laura en ik weer naar het kinderdagverblijf, lekker met de kinderen gezongen en boekjes gelezen.
Donderdag heb ik mijn lessenserie gegeven, we moeten vanuit de GH een lessenserie geven over Nederland. Dit heb ik dus donderdag gedaan en omdat het mijn laatste stageweek op de Kangoeroeschool was, heb ik er direct maar een leuke feestdag van gemaakt.
Eerst ging ik gewoon wat vertellen over Nederland aan de hand van een powerpoint met plaatjes. Vervolgens ging ik met de hele klas pannenkoeken bakken, dit was natuurlijk een succes. De kinderen vonden het leuk om zelf pannenkoeken te bakken en om ze daarna lekker op te smullen. Na het pannenkoeken bakken moesten ze een ansichtkaart uit Nederland tekenen en als laatste heb ik een muziekles gegeven met behulp van boomwhackers. Dat zijn verschillende gekleurde staven waarbij elke staaf een toon voortbrengt, zo kun je dus met de hele klas een lied spelen. Ik deed dit met het volkslied en op een gegeven moment speelde bijna de hele klas mee. Het was een leuke, gezellige en drukke stagedag.
Vrijdag was dan echt helemaal mijn laatste stagedagje op deze school. De juf was met verlof, dus ik mocht de hele dag lesgeven. Dat was wel even omschakelen na de leuke donderdag, maar het ging dikke prima dus leuk om te doen! 's Middags gingen we boodschappen doen en 's avonds zijn we uit eten geweest. Hierna zijn we met zijn allen wezen bowlen, gezellig!
Zaterdag zijn we met de vier mensen van ons huis (de andere zes gingen een trip doen) helemaal naar het noordwesten van Suriname gereden. Dat was op de heenweg ongeveer 4,5 uur rijden en onderweg was van alles te zien, zoals natuur (van stukken jungle tot stukken landbouwgrond) en verschillende dorpjes (zoals Groningen en Wageningen). Uiteindelijk kwamen we aan in Nieuw Nickerie, hier hebben we de zee even aangeraakt, hebben we wat gedronken en toen zijn we weer terug gereden. We zijn de hele dag onderweg geweest en het was erg leuk om weer een nieuw stuk van Suriname te zien.
Vandaag zijn we naar een andere kerk geweest, gewoon om eens te kijken hoe het er in een andere kerk aan toe gaat. Nou, anders was het zeker! Er werden bijvoorbeeld profetieën uitgesproken en mensen vielen in de Geest. Zeer apart om te zien!

Deze week gaan Marleen en ik naar het ACI, dat is de kweekschool voor de onderbouw. We gaan daar lessen volgen en we moeten ook een presentatie geven. Ik ben benieuwd hoe de lessen eruit zien, maar dat weten we over een week allemaal!

Tot dan!
Groetjesss

Reacties

Reacties

Gerien

Wat een belevenissen allemaal Esther, super leuk om te lezen en te bekijken via de foto's.

Veel plezier nog, geniet!
xx

bert kuiper

Boomwackers, ik heb het even opgezocht, dat ziet er leuk uit!

Dorien

Super om te lezen hoe je daar les geeft en dat het zo goed gaat. Ook met je onderzoek! :) Je beleeft er heel wat zeg! Hadden ze nog een plaatsnaambordje van Wageningen die je op de foto kon zetten?:P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!