Stageweek 4

Hallo, hallo iedereen!

Hoe is het daar in het koude kikkerlandje? Hier is het goed! K heb weer een prima stageweek gehad, maar niet zo heel erg bijzonder dus deze blog is niet zo erg lang geworden!
Maandag mocht ik eindelijk weer naar groep 6. Ik durfde er niet op te hopen toen ik op school kwam, maar het was toch echt zo! Ik merkte dat ik dat wel erg leuk vond, weer lekker in mijn vertrouwde klasje. Die dag kwam er ook een stagiaire van een Surinaamse pabo (de kweekschool) in de klas, de komende weken van maandag tot en met woensdag is zij er ook. Lekker druk dus met drie juffen in de klas. Verder heb ik nog een lesje gegeven en 's middags heb ik weer huiswerkbegeleiding gegeven bij de gehandicapten.
Dinsdag was wederom een stagedag, een prima dagje. Ook weer een lesje gegeven, wat voorgelezen en spelletjes gedaan met de klas. 's Middags had ik huiswerkbegeleiding in het buurthuis en eigenlijk was dat ook gewoon prima.
Woensdag had ik weer stage, ik voelde me echt een beroemdheid. ‘Hoi juf!' en ‘goeiemorgen juf!'. Er waren verschillende kinderen die dat tegen me zeiden. Ik heb inmiddels al in 4 klassen les gegeven, dus een heleboel leerlingen kennen me inmiddels. Én ik, als Nederlandse stagiaire, mocht het Surinaamse volkslied inzetten : )! Daar schrok ik ff van, maar gelukkig begint dat altijd met het Nederlandse couplet en dat ken ik inmiddels al wel en ging het goed. Verder vroeg de directrice of wij als stagiaires iets voor haar wilden knutselen dus daar ben ik een groot gedeelte van de dag mee bezig geweest. Ook mocht ik die dag zelf naar stage rijden, een hele belevenis om in de spits te rijden in Paramaribo. 's Middags ging ik weer aan het werk in het kinderdagverlijf, dat was dit keer ook leuk! Ik pakte er steeds een paar kinderen uit, dan kun je veel meer met ze doen.
Donderdag was het wederom een stagedag, we gingen eerst met de stagiaires ons knutselwerk (prachtige mooie kangoeroe's) afmaken, daar zijn we bijna de hele dag mee bezig geweest. Verder heb ik tussendoor nog een natuurles gegeven. Die had ik deze keer goed voorbereid en er ook een paar mooie coöperatieve werkvormen ingestopt. De les liep goed, de leerlingen deden goed mee en de werkvormen gingen ook erg goed! Wel blijf ik merken dat de leerlingen niet gewend zijn om klassikaal goed op te letten. Er wordt veel klassikaal les gegeven, maar niet alle leerlingen worden er altijd goed bijgehouden. Als je klassikaal iets zegt, dan is de kans heel groot dat een deel van de klas het gewoon niet meekrijgt. Apart om te zien en dat vind ik ook wel een verschil met Nederland.
's Middags had ik weer huiswerkbegeleiding in het buurthuis, daar waren weinig kinderen. Fijn, want nu had ik tijd om een aantal kinderen individueel goed te helpen.
Vrijdag was weer een nationale feestdag (fijn zulke doordeweekse vrije dagen : )!). We gingen met de hele kerk van Lob Makandra naar Overbridge, dat is een strand aan de Suriname rivier. Een leuke en relaxte dag. Lekker gezwommen/afgekoeld, in de zon gelegen, gevolleybald en natuurlijk veel gewacht! Er werd tegen ons gezegd dat we om half 8 's morgens moesten verzamelen dus wij stonden daar netjes met zijn tienen om half 8. Maar toen gingen we pas tegen half 9 weg, dus dat was al in een lekker warme bus wachten. Bij Overbridge moesten we ook weer drie kwartier wachten voordat we echt wat gingen doen. Lekker Surinaams dus. Verder ben ik weer lekker verkleurd, dat mag ook wel na een dagje strand. 's Avonds hebben we ons allemaal opgetut en zijn we de stad nog ff in geweest, er was één of ander jazzfestival. Toen was ik aan het eind van de dag wel moe!
Vandaag hebben we een strakke planning. Zo gaat er eerst een groep boodschappen doen in een grote supermarkt waar ze ook lekkere Nederlandse producten hebben. Dat doen we ongeveer één keer in de twee weken. Daarna stappen we met zijn allen in de auto om de grote brug over te rijden naar het district Commewijne. Daar gaan we een beetje toeren en picknicken. Vervolgens gaan we 's avonds nog naar de film. Een druk en tof dagje dus. Heerlijk die vrije weekenden!
Morgen wordt vast en zeker weer een rustdag, naar de kerk gaan, mails beantwoorden en relaxen. En zeer waarschijnlijk heb ik volgende week iets heel tofs te vertellen, maar het blijft Suriname en het kan zo weer veranderen dus ik vertel nog niets ?!

Jullie veel plezier en succes met jullie bezigheden en tot ziens maar weer!
Groetjes Esther

Ps. Wel gek hoor, over 5 weken ben ik gewoon al weer thuis ;)!
Pss. Tegen de tijd dat mijn blog er eindelijk op kan is het alweer maandag en hebben we onze drukke en leuke zaterdag en de relaxte zondag gehad.

Reacties

Reacties

Kristian

psss. Nice :)

Annie

Volgens mij heb je het daar wel naar je zin! En dat wachten, zo herkenbaar! Heb je straks alleen maar profijt van in Nederland ;)

Christien

Hè, ik kan daar nooit zo goed tegen, als er iets leuks gaat komen maar ik niet mag weten wat! Maar leuk om je weekje zo weer even te lezen :). En bedankt voor je kaartje, hij is aangekomen :D.
Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!