Eerste stageweek!

Goeiemorgen iedereen!

Hier mag je niet tegen Jan en alleman 'hallo' zeggen, want dat is onbeschoft. Je zegt alleen 'hallo' tegen je goeie vrienden en verder zeg je tegen iedereen 'Goeiemorgen!'. Vandaar dat ik even goed ingeburgerd doe en tegen jullie zeg: 'Goeiemorgen!' (aangezien er van allerlei verschillende mensen mijn blogs lezen :)).

Deze week heb ik weer van alles gedaan, maar er begint ook ritme te komen in de dagen en dat is wel erg fijn. Doordat stage is begonnen lijken de dagen ook wel weer veel op elkaar en dat is te merken in de lengte van mijn blog :-P.
Zondag hadden we een lekker relaxt daggie, zoals ik al had getypt. Dat was een goed begin van de week!
Maandag begon onze eerste stagedag, we stonden al mooi op tijd klaar want we wisten niet precies hoe laat we weg zouden gaan. We hebben elke dag een lift, aangezien het zoontje van Eddy en Jennifer bij ons op school en zelfs bij mij in de klas zit. We kunnen dus met hen mee heen en terug rijden, heel erg handig!
Deze eerste dag was nogal heel erg chaotisch. Marleen en ik wisten niet precies in welke klas we terecht konden en voordat we dat te weten kwamen moesten we eerst weer een poosje wachten tot we de directrice konden spreken. Toen we haar spraken was ze super aardig en kregen we te horen dat we in groep 5 (Marleen) en groep 6 (Esther) terecht konden. Hier gingen we dus naar toe en ik heb gewoon de rest van de dag achterin de klas gezeten en een klein beetje met van alles en nog wat geholpen, maar ik heb het vooral allemaal maar over me heen laten komen.
Na deze eerste dag was ik best wel geschrokken van hoe het er aan toe ging op school, het ging allemaal zo door elkaar in de klas, helemaal niet georganiseerd en de juf wist eigenlijk ook niet zo goed wat ze allemaal moest gaan doen aan lessen enzo. Ik merkte dat ik best wel negatief over de school deed, maar dat is super dom natuurlijk want het was voor hen ook de eerste dag na de vakantie dus het was logisch dat het allemaal nog niet zo soepel liep.
Dinsdag gingen we weer naar stage en toen liep alles al beter in de klas, er kwamen boeken voor de leerlingen en de juf begon een beetje met lesgeven. Ik kon ook meer doen zoals helpen met het uitdelen van de boeken en het hele bord volschrijven met sommen. Dat laatste was een goeie oefening met mijn lelijke handschrift, maar voor mijn doen was het nog redelijk netjes :).
Ook hadden Marleen en ik die dag een afspraak met de onderwijskundige van de school over het invoeren van coöperatief leren (mijn onderzoeksonderwerp) en dit was erg nuttig,, we hebben duidelijke afspraken gemaakt over het traject dat we willen gaan volgen om coöperatief leren in te voeren. En ik kreeg ook nog eens toestemming van de directrice om mijn vragenlijsten af te maken en door haar te laten controleren, kortom: er kwam schot in de zaak en ik was blij.
Woensdag hebben we ons visum laten verlengen bij de vreemdelingendienst, dat is helemaal gelukt dus gelukkig kunnen we hier nog 2 maand blijven. In mijn eerste blog schreef ik dat we op Schiphol problemen leken te hebben met ons visum, maar het was zo dat we hier na ongeveer een maand nog een stempel moesten halen voor de andere twee maand, dat hebben we dus afgelopen woensdag gedaan.
Donderdag weer stage, ik heb galgje gespeeld met de kinderen. Het was wel weer even wennen om na zo'n lange (stage)vakantie (4 maand) weer echt voor de klas te staan, maar het was ook wel weer errg leuk! De rest van de dag ben ik bezig geweest met de presentatie die we maandag aan het team willen geven over coöperatief leren en met mijn vragenlijst. Die moesten namelijk allebei worden goedgekeurd en dat was een heel gedoe.
Vrijdag heb ik tafelbingo gedaan in de klas en daar deden ze goed met mee. Het viel me wel op dat ze de tafels nog niet zo heel erg goed hebben geautomatiseerd dus daar wil ik mee gaan oefenen de komende tijd, een leuke uitdaging om mee bezig te gaan. Verder heb ik even met de directrice gezeten om alles door te spreken en mijn vragenlijst goed te laten keuren. Deze was goedgekeurd, dus heb ik direct de vragenlijst laten printen en ben ik die direct maar af gaan nemen. Ook heb ik lessen gepland voor maandag. Ik vond het wel fijn dat er nu wat schot in de zaak kwam en dat het eerste begin van mijn onderzoek ook is gemaakt.
's Avonds zijn we heerlijk uit eten geweest om het weekend te vieren en dat was wel echt een super goed en gezellig begin van het weekend. Vanmorgen lekker uitgeslapen en nu heb ik mn vragenlijsten al ingevoerd, ben ik bezig met mn blog te typen en zo ga ik nog een beetje lekker aanrommelen om vanavond echt met de hele groep uit eten te gaan. Waarschijnlijk gaan we pizza eten, dat wordt smullen :D!!

Deze week heb ik 's middags elke keer niet zoveel bijzonders gedaan. We waren nog vrij van het vrijwilligerswerk, dus ik ben bezig geweest met de presentatie en de vragenlijsten en verder heb ik lekker gerelaxt.
Komende week ga ik natuurlijk weer stage lopen, woensdag zijn we waarschijnlijk vrij omdat het een nationale feestdag is en ik ga elke middag vrijwilligerswerk hier op Lob Makandra doen. Zo kunnen we deze mensen helpen en onze tijd hier nuttig besteden. Het plan is dat ik één middag naar het kinderdagverblijf ga, twee middagen huiswerkbegeleiding ga geven en één middag met de gehandicapten bezig ga. Maar het blijft Suriname, dus helemaal zeker dat het op deze manier doorgaat is het niet :)!

Verder heb ik deze week bijna geen foto's gemaakt. Komende week zal ik even van alles foto's maken, dan krijgen jullie daar ook een indruk van!

Zo, jullie zijn weer mooi bij gekletst :).
Tot de volgende keer maar weer!

Groeten Esther

Reacties

Reacties

Dorien

Hey Esther! Echt geweldig om al je verhalen te lezen!! Je vertel het leuk en ik krijg een goede indruk van hoe je het daar hebt. Echt mooi hoe de natuur er daar uit ziet zeg!! Ik hoop dat het de komende tijd lekker zal gaan met je onderzoek. Echt mooi dat je 's middags vrijwilligerswerk kunt doen, dankbaar werk! Geniet van alles (en dat doe je ook al ;)). Succes met het lesgeven ook! Bedankt nog voor het lieve kaartje dat ik tijdje terug in m'n postvakje in Wageningen vond!... wel later dan de bedoeling, omdat iemand 'm er ver in had gestopt en ik m niet meteen had opgemerkt :P Groetjes Dorien! En Hendrie, die ook je verhalen heeft gelezen. xx!

Geke

Hoi Esther,

Ik vind het erg leuk om je verhalen te lezen!
Blijf vooral schrijven...................!

Groetjes ook van al mijn mannen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!