Heerlijk vakantie vieren!

Hallo iedereen!

Wat leuk al die reacties! Echt leuk om te zien dat iedereen zo meeleeft en bedankt voor alle ‘veel plezier' groeten. Dat gaat vast goed komen. Nu heb ik m'n facebook om te checken of er nog niets nieuws op staat, m'n mail om te kijken of ik nog nieuwe mail heb én mn blog om te kijken of ik nog nieuwe reacties heb. Heel erg leuk :D!
Ennuh... ik weet dat airco niet goed is voor mijn verkoudheid, maar overal waar je binnen komt is airco: in winkels, in auto's etc. Daar kom ik dus niet onderuit en daar moet ik maar aan wennen!

We vieren echt vakantie hier, dus we doen allerlei leuke dingen.
Zoals ik al zei zijn we zondag avond naar de Mall geweest, een groot winkelcentrum waar ze van alles hebben. Zoals een Mac, een DIO en allerlei andere winkels. Hier heb ik onder andere hoestpilletjes gekocht, erg fijn want nu hoest ik 's nachts iig niet meer zo. Ook hebben we heerlijk patat en poffertjes gegeten, nog even afkicken van het Nederlandse eten!
Daarna heb ik prima geslapen en maandag was ik helemaal uitgerust. We hebben 's morgens lekker relaxt gedaan, even een rondje over het terrein (ik ga later het terrein uitgebreid beschrijven) gemaakt, een praatje gemaakt met een aantal mensen en we kregen kokosnoten cadeau. De vrouwen van wie we ze kregen vroegen of we wel mankracht hadden, want dat hadden we wel nodig om ze kapot te hakken. Dat lieten Marlinda, Marleen en ik ons niet gezeggen en we hebben ze lekker zelf met veel vrouwkracht kapot gehakt. Toen hebben we de kokosmelk en de kokos eruit gehaald. De kokos smaakt een beetje raar en helemaal niet naar de kokos die ik ken van de bounty's enzo, maar was best te eten.
Verder gingen we rond 3 uur naar Paramaribo, rond die tijd is de ergste warmte wel geweest. We hebben eerst een uurtje rondgewandeld en een paar hotspots bekeken, zoals Fort Zeelandia, de palmentuin, koloniale huizen en nog een paar dingen. Vervolgens hebben we terras gehopt, eerst wat gedronken, toen typisch Surinaams (Roti) gegeten en toen weer wat gedronken. Erg relaxt en gezellig. Daarna zijn we naar huis gegaan en mooi ons bed ingekropen.
Dinsdag was ik weer lekker op tijd wakker, ik ben heeerlijk rustig wakker geworden en toen zijn we ff naar de supermarkt aan de overkant van de straat gelopen. Daar zit een chinees winkeltje en die heeft best veel (‘de chinees' is hier geen restaurant, maar de vele kleine supermarktjes langs de weg). Hij heeft gewoon prima eten voor ons dagelijks eten, maar niet heel erg veel variatie en ook geen verse groente, alleen potjes. Ook heeft hij allerlei andere dingen zoals toiletspullen en kleren.
Na een bezoek aan de chinees zijn we rond 12 uur met onze persoonlijke taxi van Lob Makandra naar de Colakreek gegaan, dit is een kreek die de kleur van cola heeft en daar is een strand bij gemaakt. Het water heeft dus een aparte kleur, dit schijnt door de bladeren van de bomen te komen. Het voelt niet echt super vies ofzo, tot je je bikini uitspoelt, dan wordt het water helemaal bruin. Het was heerlijk relaxt en afkoelend aan het water, gewoon een middagje strand hangen.
Toen we weer thuis kwamen hebben we eten gekookt: rijst met een nasi sausje, kip nuggets en doppertjes, worteltjes en mais (de keuze is reuze in potjes groente, maar niet heus!) en heerlijke watermeloen als toetje. Daarna was iedereen met foto's bezig, mail aan het lezen etc.
Woensdag was ik helemaal vrolijk en was ik erg aan het genieten van alles hier. Ik ben gewoon eindelijk in Suriname, daar waar ik al een jaar hard voor heb gewerkt! Heerlijk!Het was heel tof, want Marlinda en ik gingen wandelen naar één van de scholen waar een aantal van ons gaat stagelopen, dat is ongeveer een halfuurtje lopen en op de terugweg sprak een lerares van de school ons aan dat zij daar werkte enzo. We mochten wat bij haar drinken en zo hoorden we wat over die school enzo. Ik vond het leuk dat we contact met haar hadden en dat we alvast wat hoorden over die school!

Verder zijn we deze dag op een super toffe dagtrip geweest, we hebben namelijk dolfijnen gespot en we hebben een plantage bezocht.

We zaten met een stuk of 20 mensen in een bootje en voeren de Suriname rivier op richting de driesprong met een andere rivier (de Commenwijne rivier). We waren nog maar net weg of we zagen al dolfijnen, echt leuk om te zien! Ze bleven een hele poos dichtbij onze boot zwemmen, maar het lukte steeds niet om ze echt goed op de foto & film te krijgen. Toen heb ik er maar gewoon van genoten.
Vervolgens gingen we naar een plantage, daar kregen we Surinaamse snacks en konden we zelf een rondje lopen. De Surinaamse snacks waren een hartige donut (Hindoestaans) en bakabana (gebakken banaan, Javaans), erg lekker! Toen we terugvoeren konden we genieten van de zonsondergang ,dat was erg mooi. We konden er alleen niet zo heel erg lang van genieten, want de zon gaar hier snel onder en er kwam een onwijs donkere lucht aan en het begon te flitsen. Wij hebben daar geen last van gehad, maar op Lob Makandra stonden wel grote plassen dus hier heeft het waarschijnlijk wel geregend.
Ik ben lekker op tijd naar bed gegaan om vanmorgen weer mooi op tijd wakker te worden (rond 7 uur). Ik heb ff lekker genoten van de zon, we hebben boodschappen gedaan en nu zit iedereen een beetje allerlei dingen te doen, foto's uit te zoeken, weblogs typen en vooral: wachten tot ons internet het weer doet. We doen vandaag een relaxtdagje en morgen... gaan we een trip naar het buitenland maken tot en met zondag! Echt heel erg gaaf, daar heb ik erg veel zin in. We gaan naar stroomversnellingen, binnenlandse dorpjes, kaaimannen spotten etc... Ben erg benieuwd hoe dat gaat!

Nou, bij deze weten jullie weer hoe het met me gaat: dikke prima, ik heb het hartstikke naar mn zin hiero!

Groetjess Esther

Ps. Ik ga proberen om later vandaag wat foto's erop te zetten, maar hier is het verhaal alvast!

Reacties

Reacties

Kristian

Nicee!

Lianne

Whoei! Dat klinkt goed zeg!! Geniet er van!!

else

erg leuk om mee te genieten.ben ook helemaal niet jaloers ofzo.wij gaan volgend jaar ook maar een beetje verder trekken met tent of boot haha.
greetz

Jenneke

Veel plezier in het binnenland!

matthijs

Leuk om te lezen! Geniet nog van de vakantie.. Ben benieuwd naar de foto's

Annelotte

Klinkt allemaal super leuk zeg, volgens mij is het helemaal niet erg om daar drie maanden te verblijven. Have fun!

Dieta

Wow, klinkt echt vet tof! Veel plezier! ;0

Ageeth

je schrijft ook echt zo dat we het bijna mee beleven. Geniet er van!

Annie

Heerlijk om dit allemaal te lezen! Maar vraag me nu wel af of je nou al die tijd op vakantie bent, of dat je ook nog niet iets serieus ging doen ;)

Rudi

wat een verhaal zeg! leuk om te lezen, heel veel plezier daar en ben benieuwd naar volgende verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!