Ons avontuur is begonnen!

Hallo beste mensen!

We zijn er!!

Helemaal heel aangekomen na een best wel lange vlucht van 9 uur en… het is warm hier! Maar ik zal bij het begin beginnen. De dag begon zaterdag 15 september mooi op tijd (6.00), we zagen thuis al dat onze vlucht een half uur vertraging hadden dus we hadden alle tijd om mooi rustig op te starten. Daarna zijn papa, mama, Rosanne en ik naar Schiphol vertrokken, nadat ik afscheid had genomen van Kristian en Jorrit.

Op Schiphol, bij het inleveren van de koffers, werd ons verteld dat ons visum niet zou kloppen, stress alom! Nadat we bij de balie van Suriname waren geweest, bleken de mensen achter de incheckbalie het niet helemaal goed te hebben en klopte ons visum gelukkig wel! Ik heb afscheid genomen van papa, mama en Rosanne (toch raar dat je ze 2,5 maand niet ziet) en we zijn door de paspoort controle gegaan. Toen zijn we naar de gate gelopen waar we lang moesten wachten voor we door de douane en aan boord van het vliegtuig konden gaan. Tijdens de vlucht lekker een filmpje gekeken, Roti (een voorproefje van Suriname) gegeten, gekletst en me een beetje vermaakt met het tv-scherm (heel fijn!). Stiekem vond ik het toch wel erg lang duren, maar goed… na 9 uur kwamen we aan in Suriname! We werden opgehaald door de chauffeur van Lob Makandra (LM)en in de auto op weg naar onze verblijfplaats waren we lekker toeristje aan het spelen: ‘O, moet je dit zien’ en ‘wat grappig!’.

We hebben een prima huis, we zitten met zijn zessen in één huis waar 3x2 kamers in zijn. We vielen trouwens wel direct met onze neus in de boter, want de stroom was landelijk uitgevallen. Gelukkig was het nog redelijk licht buiten en ging de stroom er na een poosje weer op. Na onze begeleiders te hebben gesproken en na wat gegeten te hebben (goeie service, ze hadden iets laten bezorgen) gingen we richting bed. Klamboe ophangen, de airco aan en slapen maar! Inmiddels was het onze tijd 22.00 en jullie tijd 3.00 uur > moe was ik dus wel. Jammer genoeg ben ik erg verkouden en bleef ik de hele nacht maar hoesten! Dus na een slechte nacht werd ik aardig brak en vroeg wakker, maar goed… dat slapen we de komende week wel bij! Had ik in ieder genoeg tijd om mijn koffer uit te pakken. Vanmorgen naar de kerk hier op het terrein geweest, wat een toffe ervaring! Zo’n leuke buitenlandse Halleluja dienst ?! Lekker gezongen en naar een goed verhaal geluisterd. Daarna ons internet gefixt en nu zitten we alle 6 gezellig achter onze eigen laptop :P!

O en hoe kan ik dat vergeten! We hebben onze eerste avonturen met ongedierte al gehad: een vleermuis in de keuken en een hagedis en een pad in onze slaapkamer! Gelukkig hebben we een paar helden hier die de beesten te lijf gaan en ze naar buiten jagen :P! Verder is het hier erg warm, gisteravond viel het mee en vond ik het wel lekker, maar vandaag overdag is het natuurlijk wel een stuk warmer en moet ik er egt ff aan wennen! Gelukkig is de ergste warmte van vandaag al weer geweest ;)! Nu zijn jullie weer ongeveer op de hoogte en heb ik mijn eerste officiële blog geschreven. Ik denk niet dat ik altijd zo snel en veel zal schrijven, maar nu heb ik de tijd aangezien we nog lekker ff een paar weekjes vakantie vieren en dat is erg fijn om overal een beetje aan te wennen! Tot de volgende keer maar weer!

Groetjes Esther

PS. Laat maar lekker veel reacties achter, I love that!

PS. Tegen de tijd dat ik eindelijk deze blog heb geplaatst heb ik een hele goede nacht gemaakt en ben ik weer helemaal vrolijk!! Ook zijn we naar een mall in de buurt geweest en hebben we ons hele huis schoongemaakt :)!

Reacties

Reacties

Jitske

Aaah wat klinkt dat toch heerlijk allemaal!
Heel veel plezier daar en tot zaterdag:D!

ahkuiper

Een mooi begin en dan nu op verkenning, genieten van land en mensen, een beetje Surinamer worden en van ze houden. Wauw, ik ben helemaal jaloers.

h gr Bert K

kristian

Vet hoor, houd ons op de hoogte! En oja, de combi van warmte en airco is niet bevorderlijk voor je verkoudheid ;)

Teunie

Wat leuk dat je daar les gaat geven! Is weer eens wat anders dan de Nederlandse methodes. Aan die enge beesten zul je overigens vanzelf wel wennen haha. Ik sluit me trouwens bij Kristian aan, sommige mensen worden van airco op zich al verkouden dus idd geen goede combi. Heel veel plezier daar in ieder geval en geniet er maar van :D

gemma

Super leuk zeg!! Leuk al die dieren ook:P

bertine

jeeeeej tof om te horen dat jullie goed zijn aangekomen.. Ben benieuwd naar de volgende verhalen enne: geniet ervan he!!!

je moedertje

Ha die Esther,

Geeft niet, deze blog is volgens mij ook nog duidelijker.
Ha, dus die kruisspinnen tussen de bomen in de Velde heeft ook wel wat . . . .
Ik ben blij dat je weer helemaal vrolijk bent :).
Houd ons maar op de hoogte. In De Velde geen nieuws. Ik zal je binnenkort wel een keertje mailen.
De Groeten!

Christien

Mooi bericht, vooral de laatste PS :P. En nog bedankt voor je kaartje, super leuk! Ik kijk uit naar de volgende blogs. En nog iets: Je bent er gewoon!!! Eindelijk :D. Geniet nog even van je vrije weekje en succes met acclimatiseren...

Geke

Hoi Esther,

Fijn dat je heel aangekomen bent!

Heb je al een reisplan voor deze 1e week??

Groetjes uit Harderwijk!
Geke

Marieke Boeve

Hoi Esther,

Zag op fb staan dat je een blog bij houdt en dacht, eens ff kijken. Leuk om zo eens mee te lezen.
Heel veel plezier daar en geniet er maar van want het is vast zo voorbij.

Groeten je oud buurmeisje Marieke

Maaike

Hee Esther,
Dat klinkt goed! Superleuk om je blog te lezen. Hopelijk krijg jij het ook helemaal naar je zin. Ik wens je een fantastisch mooie tijd en ik spreek je snel!
Liefs Maaike

Henriët

Hoi Esther!
Je bent er gewoon al! Ben wel een beetje jaloers hoor!
Ga echt ontzettend genieten, maar dat komt helemaal goed denk ik;-)
Ik lees lekker je verhalen, en waan me een beetje in het verre buitenland...
Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!