Informatieblog

Hallo iedereen,

Bij deze even een informatieblog, ik zal eerst even vertellen wie ik ben en wat ik ga doen.
Ik ben Esther van den Berg, 22 jaar oud en ik ga op buitenlandstage naar Suriname. Ik doe de studie universitaire pabo, dit is een combinatie van de studie pabo aan de Gereformeerde Hogeschool in Zwolle en de studie pedagogische wetenschappen aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Ik zit nu in het vierde jaar van deze opleiding en ik mag nu dus (eindelijk) op buitenlandstage.
In mijn buitenlandstage hoop ik mijn twee studies te combineren door les te geven aan een basisschoolklas daar en door onderzoek te doen op die basisschool. De school waar ik stage ga lopen heet de Kangoeroeschool en staat in Paramaribo.
Ik wil onderzoek gaan doen naar samenwerkend leren (zie voor uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Coöperatief_leren).

Ik ga met een groep van in totaal 13 mensen (allemaal studiegenoten) en we verblijven op het terrein van een christelijke organisatie iets buiten Paramaribo.
Met zes mensen gaan we een weekje eerder om alvast een beetje te wennen en een leuke trip te maken. Na een week komen de andere zeven mensen en dan krijgen we een soort van cursus over het land, de cultuur etc. Vervolgens gaan we zes weken stage lopen (echt lesgeven en onderzoek doen). Na die 6 weken ga ik nog één week op een andere school stagelopen, nog een week op de pabo daar meelopen en nog een weekje vakantie vieren. En dan is mn buitenlandstage weer over, maar daar gaan we natuurlijk nog niet aan denken!
Hopelijk is het duidelijk voor iedereen zo, mochten er vragen zijn > stel ze gerust!

Groetjes Esther

Reacties

Reacties

Willeke

Leuk Esther! Veel plezier deze week en natuurlijk ook succes!! Geniet ervan!

Liefs Wil

Jenneke

Hoi Esther!
Ik ben erg benieuwd hoe Suriname je bevalt. Leuk om je ervaringen te lezen. En die hagedissen, leguanen, vleermuizen etc... ik kan er ook maar niet aan wennen. Loopt er net nog een hagedis over mijn voeten terwijl ik aan tafel zit. Brutale beesten:P Veel succes en pas goed op jezelf!

else

hoi hoi

leuk zo'n reisblog,kunnen we je nog een beetje volgen.
geniet van deze tijd en maak er wat leuks van.

groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!